Functieomschrijving

Voor de Regio Gooi en Vechtstreek zoeken wij een Projectleider VIC.

De organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Zij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij hun organisatie.

Het team
Het team kwaliteit en control valt onder de concernstaf bedrijfsvoering. Op het terrein van planning & control, financiële advisering, informatiebeveiliging, administratieve organisatie (procesverbetering/beschrijving) en de (verbijzonderde) interne controle functie is het team Kwaliteit & Control de spin in het web voor bestuur en organisatie.

De functie
Je bent opdrachtnemer van het project versterken team Kwaliteit & Control en Concern control. Doel van dit project is om de derde lijn, de uitvoering van de Verbijzonderde Interne Controle (VIC) verder te professionaliseren en de kaders en grondslag creëren voor de rechtmatigheidsverantwoording. Secundair help je het team om in positie te komen bij andersoortige certificering en audits. Belangrijke projectonderdelen zijn het opzetten van risicomanagement breed in de organisatie, op basis van de kwaliteit van de eerste en tweede lijn een controleaanpak opstellen en de bewustwording en verantwoordelijkheid vanuit de three lines of defence vergroten. Belangrijk aandachtspunt hierin is het opstellen van procesbeschrijvingen vanuit Administratieve Organisatie (AO)/Interne Beheersing (IB) oogpunt en werkinstructies om de teamleden van Kwaliteit & Control beter te ondersteunen in hun werkzaamheden. De teamleden zijn nog onervaren in de uitvoering van hun rol en taak, het vergroten van hun kennis en kunde is een belangrijke bijvangst van het project.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Je beschikt over een afgeronde opleiding tot Register Accountant
  • Je hebt minimaal 7 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider VIC/ interne controle binnen het openbaar bestuur

Functie wensen

  • Je hebt werkervaring bij een accountantskantoor actief binnen de lokale overheid
  • Je hebt minimaal 7 jaar ervaring met de beschreven werkzaamheden bij 100.000 + gemeenten
  • Je hebt werkervaring binnen een gemeenschappelijke regeling
  • Je hebt werkervaring met analyses van P&C stukken, bijvoorbeeld via jaarrekening controles, rechtmatigheid checks en verbijzonderde interne controles

Extra informatie

  • Plaats Bussum
  • Opleidingsniveau WO
  • Aantal uur 36 uur per week
  • Startdatum 12-05-2025
  • Geschikt voor ZZP? Ja
  • Thuiswerken mogelijk? n.t.b.