Functieomschrijving

Voor de Gemeente Bergen op Zoom zijn wij op zoek naar een Klantmanager Levensonderhoud en Rechtmatigheid.

De opdracht
Je begint je werkdag thuis of op kantoor. Na een bak koffie en een praatje, ga je naar je werkplek. Je start met het bekijken van de aanvragen die zijn binnengekomen in het kader van de Participatiewet en IOAW/IOAZ. Als klantmanager beheer je een eigen caseload. Je beoordeelt de aanvragen, je voert rechtmatigheidsonderzoeken en dienstverlenende gesprekken (telefonisch of persoonlijk), je schrijft rapportages, je handelt de aanvraag levensonderhoud af en je verwerkt alle verkregen informatie in de systemen. Een aantal keer per week ga je naar een (digitaal) overleg met interne- of externe partijen. In interne overleggen spar je met je collega’s over (verdachte) situaties die jullie hebben gesignaleerd. Gaan we hier aanvullend onderzoek naar doen en is eventueel de inschakeling van je collega’s van Sociale Recherche nodig? Na een drukke maar voldane werkdag ga je rond 17.00 terug naar huis met een tevreden gevoel. Na een thuiswerkdag sluit je de computer af en je kunt daarna gelijk gaan sporten, relaxen op de bank of lekker gaan koken.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Afgeronde HBO opleiding

Functie wensen

  • Aantoonbare kennis en ervaring met rechtmatigheid: Zowel complexe aanvragen levensonderhoud als mutaties Beschikkingen opstellen Kennis van de relevante wet- en regelgeving AMvB Tozo en Participatiewet alsmede voorliggende voorzieningen
  • Kennis van en ervaring met Suite4 Werk

Extra informatie

  • Plaats Bergen op Zoom
  • Opleidingsniveau HBO
  • Aantal uur 36 uur per week
  • Startdatum 1 mei 2025
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? n.t.b.