Functieomschrijving
Voor de Politie zijn wij op zoek naar een IV Expert Autorisatiedesk.Jouw opdracht:
Zorgen dat de ketenpartner administratie mbt toegang tot politie systemen in lijn is met het identity en access beleid en inrichting in IAM en voorbereid is voor de migratie naar het nieuwe OHP domein (Identity and Access Management). Het analyseren van complexe afwijkingen en adviseren van verbeteringen op proces en techniek laag. Toegang voor ketenpartners van de politie, welke op basis van wettelijk grondslag (wet- regelgeving/convenant) toegang dienen te verkrijgen tot politiegegevens.
Doelstelling:
Samen met andere leden van de taskforce, portefeuilles en aanpalende organisatie onderdelen als HRM, Privacy, IAM profielentaem, IAM beheer en Gegevens Autoriteit het op orde brengen van de ketenpartner gegevens binnen de systemen waarin gegevens van medewerkers worden vastgelegd en gekoppeld worden aan een functie/rol (Landelijk Functiehuis Ketenpartners) en (keten) organisatiestructuur. Waar nodig Het inrichten van IAM ketenprofielen ten behoeve van autorisatie tot het netwerk van politie met haar informatiesystemen.
Verantwoordelijkheden
- In samenwerking met de betreffende portefeuilles opleveren van RFC’s (Request for Change) ten behoeve van IAM ketenprofielen en het operationeel maken er van.
- Overdracht van beheer aan de Front Office Dienstverlening Partners binnen de organisatorische eenheid Dienstverlening Partners.
- Vaststellen van de benodigde functies/rollen voortvloeiende uit wet- regelgeving en convenanten, conform beleid Ketenpartners binnen de politie.
- Onderzoeken vanuit welke grondslag de autorisatie kan worden verleend. Door HR-A (HRM-administratie) aan laten maken van nieuwe benodigde functiecodes.
- Vanuit analyse van betreffende convenanten schakelen met de verantwoordelijke portefeuille en contact onderhouden met de Informatie Voorziening Expert van de portefeuille om een Request for Change tot stand te laten komen voor een nieuw te ontwikkelen autorisatieprofiel.
- Analyseren van afwijkingen en geven van advies voor correcties, waar nodig zelf doorvoeren van correcties.
- Blijven monitoren/prioriteren van uitgezette taken behoort wel tot het takenpakket.
- Interne contacten met diverse teams die betrokken zijn met Identity & Access management,
- FrontOffice DP,
- OHP project,
- Legt verantwoording af aan manager FODP en projectleider OHP.
- Maatschappelijke oriëntatie
- Organisatiesensitiviteit
- Overtuigingskracht
- Coachen
- Leervermogen
- Organisatievermogen
- Klantgerichtheid
- Netwerkvaardigheid
- Systeemdenken
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Je beschikt over een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal MBO niveau
- Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het beheren en optimaliseren van identity and access systemen. Dit omvat het vastleggen van gegevens van interne en externe medewerkers en het koppelen van deze gegevens aan functies en rollen
- Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring met het werken met identity and access systemen, waarbij de naleving van zowel de WPG als de AVG gewaarborgd is, en waarbij multi-dienstverbanden zijn vastgelegd en gekoppeld aan functies/rollen
- Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opleveren van RFC’s (Request for Change) ten behoeve van IAM ketenprofielen en het operationeel maken er van
Functie wensen
- Je beschikt over een afgeronde, erkende en volwaardige HBO opleiding
- Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het vaststellen van functies op basis van wet- en regelgeving, convenanten en/of beleid
- Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de Rijksoverheid of een grote landelijke organisatie (10.000+ medewerkers)
- Je hebt aantoonbare werkervaring binnen de politie