Functieomschrijving
Voor de Gemeente Achtkarspelen zoeken wij een Medewerker Ontwikkeling Backoffice Burgerzaken.Achtkarspelen is begin volgend jaar weer een zelfstandige gemeente.
Ze zijn ambitieus en willen de volgende stap zetten. Mensen met frisse energie geven ze ruimte om mee te bouwen aan de nije organisatie. Een flinke klus met veel uitdagingen. Daar horen nieuwe collega’s bij.
We zoeken voor hen aanpakkers, die hebben ze keihard nodig.
Voor het Team Ondersteuning en Dienstverlening zijn wij op zoek naar een enthousiaste Medewerker Ontwikkeling Backoffice Burgerzaken die verantwoordelijk is voor de doorontwikkeling van afdeling Burgerzaken.
Je houdt je bezig met de doorontwikkeling van de collega’s binnen het team en vertaalt (landelijke) ontwikkelingen naar werkprocessen en beleid.
Daarnaast heb je een belangrijke verbindende rol zowel binnen de organisatie, als daarbuiten en is in veel gevallen het eerste aanspreekpunt voor bijvoorbeeld de teamleider, portefeuillehouder en het college.
Werkzaamheden
Mede in het kader van de doorontwikkeling burgerzaken maar ook bij het uitvoeren van de dagelijkse ‘going concern’:
- Meenemen van de specialisten backoffice burgerzaken en beheerders BRP in de ontwikkelingen binnen het vakgebied Burgerzaken en vertaalt deze ontwikkelingen naar werkprocessen
- Adviseert de teamleider in de uit te voeren ontwikkelingen en heeft kennis van alle onderdelen binnen het vakgebied Burgerzaken
- Beheerst alle werkzaamheden die uitgevoerd worden door de specialist backoffice burgerzaken, stuurt collega’s vakinhoudelijk aan en draagt mede zorg voor de ontwikkeling van zelfstandigheid en professionaliteit van de medewerkers
- Betrekt daar waar nodig andere afdelingen binnen de organisatie bij de ontwikkelingen, zorgt voor draagvlak en initieert afdeling overstijgende overleggen
- Verantwoordelijk voor het opstellen van beleid en verordeningen, zoals bijvoorbeeld het briefadresbeleid of de legesverordening
- Zorgdragen voor een passende inroostering van de inzet van de medewerkers
- Eerste aanspreekpunt voor projecten of (complexe) vraagstukken zowel binnen-als buiten de organisatie
- Vertegenwoordigen en begeleiden van de medewerker backoffice bij o.a. bezwaarschriftencommissie / rechtbank
- Bevoegd om binnen het mandaat op vakinhoudelijke gronden beslissingen te nemen
- Contactpersoon van het Babsen-team en regelen van alle bedrijfsvoering rondom de Babsen
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Hbo+ werk- en denkniveau
- Relevante opleidingen en cursussen op het gebied van BRP en de Burgerlijke Stand
Functie wensen
- Minimaal 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied Burgerzaken
- Ervaring met het vakinhoudelijk aansturen van medewerkers
- Je beheerst de Engelse en Friese taal