Functieomschrijving

Voor de Gemeente De Fryske Marren zoeken wij een Backoffice Medewerker Jeugdhulp.

Wij zoeken een backoffice medewerker jeugdhulp, die ervaring heeft met het verstrekken en beëindigen van jeugdzorg voorzieningen, het maken van besluiten/ beschikkingen en het afhandelen van vragen van zorgaanbieders. Je werkt hierin samen met twee collega’s. 

Verantwoordelijkheden
  • Het beheren van het berichtenverkeer. Hierbij gaat het voornamelijk om het verwerken van 307 berichten en het inlezen en verwerken van 315 berichten aan de hand van de administratie protocollen. Daarnaast het controleren en verwerken van PGB’s in het systeem (tot aan de SVB) en het verwerken van Intake Plus (beschikkingen vanuit het wijkteam)
  • Je werkt a.d.h.v. protocollen vanuit de gemeente, maar ook vanuit Sociaal Domein Fryslân (SDF)
  • Je beantwoordt vragen vanuit wijkteam en zorgaanbieders
  • Je verzorgt de administratieve verwerking van verhuizingen (signaleren, registeren, afhandelen)

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.

Functie eisen

  • Algemene kennis van de Jeugdwet
  • Ervaring met Suite Sociaal Domein
  • Afgeronde mbo-opleiding
  • Werkervaring met de genoemde verantwoordelijkheden/taken op het gebied van jeugdhulp

Functie wensen

  • Minimaal 2 jaar werkervaring als backoffice medewerker jeugdhulp
  • Minimaal 2 jaar ervaring met Suite Sociaal Domein

Extra informatie

  • Plaats Joure
  • Opleidingsniveau MBO
  • Aantal uur 24 uur per week
  • Startdatum 1-1-2025
  • Geschikt voor ZZP? Nee
  • Thuiswerken mogelijk? Ntb